O Αριστείδης Παλιούρας είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Επιστήμη των Υπολογιστών (από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο) και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην Διδακτική και Σ.Τ.Ε.Μ. στην Εκπαίδευση (Διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Υπολογιστική Επιστήμη-Τεχνολογία-Πληροφορική, στην Επιστήμη των Μηχανικών και Διδακτική στα Μαθηματικά) της ΑΣΠΑΙΤΕ.
Διδάσκει Πληροφορική στη Δημόσια Π/θμια και Δ/θμια Εκπαίδευση από το 2000, και από το 2017 είναι Διευθυντής στο 3ο Ε.Κ. Ανατολικής Αττικής (Ραφήνας).
Είναι συγγραφέας βιβλίων με θέμα τη Ρομποτική, το Arduino και το Scratch 2 και έχει κάνει εισηγήσεις σε Ελληνικά και Ξένα συνέδρια με θέματα που αφορούν την εκπαίδευση. Έχει διατελέσει συνεργάτης του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ σε πολλά έργα με σκοπό την ανάπτυξη Μαθησιακών Αντικειμένων για το Φωτόδεντρο για τα μαθήματα της Πληροφορικής. Από το 2017 συμμετέχει στην ομάδα της Αγγλικής Γλώσσας του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ για την ανάπτυξη, συντήρηση και επικαιροποίηση Μαθησιακών Αντικειμένων για το Φωτόδεντρο.
Τα επαγγελματικά του ενδιαφέροντα είναι η χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, η μεθοδολογία STEM και η Εκπαιδευτική Ρομποτική.
Συγγραφική δραστηριότητα
- Ανακαλύψτε το Scratch 2 (ISBN: 978-960-93-7876-5)
- Εκπαιδευτική Ρομποτική – Σενάρια διδασκαλίας (ISBN: 978-960-93-6718-9)
- Εκπαιδευτική Ρομποτική – Κατασκευάζω και Προγραμματίζω με το EV3 (ISBN: 978-618-5123-98-7)
- ebook: Κατασκευάζω και Προγραμματίζω με το Arduino (ISBN: 978-960-93-8945-7)
- Μάθετε το ελληνικό Office 2003: Γρήγορα-Εύκολα-Απλά (ISBN: 960-87169-1-8)
- Μάθετε τα ελληνικά Windows Xp: Γρήγορα-Εύκολα-Απλά (ISBN: 960-87169-2-6)
Εισηγήσεις σε συνέδρια (Ελληνικά και Διεθνή)
- Μητσικοπούλου,Β., Αργυρίου,Ε., Βίγκλας,Κ., Γύφτουλα, Γ., Μουτσουρούφη, Σ., Μακρή, Κ., Μπήτρος, Ι., Μπρατσόλη, Α., Μυσιρλάκη, Σ., Νικολάκη, Κ., Παλιούρας, Ά., Παράς, Δ., Σωτηρίου, Χ., Χαρτζουλάκης, Β., Φρέντζου, Μ. (2018). Τα Αγγλικά στο Ψηφιακό Σχολείο: Ανάπτυξη Μαθησιακών Αντικειμένων για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας. Στ. Δημητριάδης, Β. Δαγδιλέλης, Θρ. Τσιάτσος, Ι. Μαγνήσαλης, Δ. Τζήμας (επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 11ου Πανελλήνιου και Διεθνούς Συνεδρίου «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», σ. 65-72 ΑΠΘ – ΠΑΜΑΚ, Θεσσαλονίκη, 19-21 Οκτωβρίου 2018.
- Ιατρού, Π., Καλοβρέκτης, Κ., Κοτζαμπασάκη, Ε., Μοσχονησιώτης, Σ., Μουρκάκος, Π., Παλιούρας, Α., Πολύδωρος, Σ. & Ψυχάρης, Σ. (2018). Υπολογιστική Παιδαγωγική: Μια πρόταση εισαγωγής του STEM στην εκπαίδευση για την Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας και την Παιδαγωγική επάρκεια στις Επιστήμες των Μηχανικών και τις Θετικές Επιστήμες. Πανελλήνιο συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM, 3-4 Σεπτεμβρίου 2018. Αθήνα.
- Βαμβακά, Ε., Παλιούρας, Α. (2018). “ Τα Leds ανάβουν στα σχολεία”: Εισαγωγή στο περιβάλλον Scratch for Arduino με παραδείγματα διδακτικών δραστηριοτήτων προγραμματισμού για την Αβάθμια και τη Ββάθμια εκπαίδευση.Πανελλήνιο συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM, 3-4 Σεπτεμβρίου 2018. Αθήνα.
- Δασκολιά, Μ., Παλιούρας, Α., Γεωργούλια, Ι., Μισκέμη, Α. & Παλιούρας, Γ. (2017). Public Integrity Hackathon: Κάνε τη διαφορά.3ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, από 13 έως 15 Οκτωβρίου 2017, 13-15 Οκτωβρίου 2017. Λάρισα.
- Παλιούρας, Α. & Ψυχάρης, Σ. (2017). Μια πρόταση διδασκαλίας για το μάθημα του προγραμματισμού Η/Υ στο Λύκειο με τη μεθοδολογία STEM. 5o Πανελλήνιο Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», από 21 έως 23 Απριλίου 2017, 21-23 Απριλίου 2017. Αθήνα.
- Παλιούρας, Α. & Ψυχάρης, Σ. (2016). Διδακτικό σενάριο στην “εκπαίδευση STEM”: μετάδοση θερμότητας με αγωγή. 1o Πανελλήνιο Συνέδριο «Innovating STEM Education», από 16 έως 18 Δεκεμβρίου 2016, 16-18 Δεκεμβρίου 2016. Αθήνα.
- Μαστοροδήμος, Δ., Παλιούρας, Α., Μαλλού, Ε. & Ψυχάρης, Σ. (2016). Προσέγγιση της Διαφοροποιημένης Μάθησης στις Τ.Π.Ε. μέσα από Παράδειγμα SOLO Taxonomy στην Οπτική Γλώσσα Προγραμματισμού Scratch 2.0.8th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση (8th CIE2016). Πειραιάς, Πρακτικά με ISBN: 978-960-578-023-4.
- Εισήγηση με θέμα “Η Υπολογιστική Επιστήμη, η Υπολογιστική Σκέψη και η Εκπαιδευτική Ρομποτική“ στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής, από 15 έως 17 Απριλίου 2016 στο Ναύπλιο.
- Εισήγηση με θέμα “Μια πρόταση διδασκαλίας για το μάθημα Πληροφορικής του Δημοτικού με χρήση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής” στο 7th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση (7th CIE2015), από 9 έως 11 Οκτωβρίου 2015 στον Πειραιά.
- Εισήγηση με θέμα “Κατασκευή και προγραμματισμός αυτόνομου ρομποτικού οχήματος για την αποκομιδή των απορριμμάτων της πόλης μας” στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής, από 24 έως 26 Απριλίου 2015 στην Καστοριά.
- Εισήγηση στο Διεθνές Συνέδριο για την Εκπαίδεση και τις Νέες Τεχνολογίες στην Ισπανία (Βαρτσελώνα), από 1 έως 3 Ιουλίου 2013, με θέμα “DESIGN AND DEVELOPMENT OF LEARNING OBJECTS FOR LOWER SECONDARY EDUCATION IN GREECE: THE CASE OF COMPUTER SCIENCE E-BOOKS“.
- Εισήγηση με τίτλο “Σχεδιασμός και ανάπτυξη των εμπλουτισμένων ηλεκτρονικών βιβλίων Πληροφορικής Γυμνασίου: Η ενότητα του προγραμματισμού υπολογιστών“ στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο “Διδακτική της Πληροφορικής” [Φλώρινα 20-22 Απριλίου 2012].
- Εισήγηση με τίτλο «e-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ» στο 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας, με θέμα «Ψηφιακό υλικό για την υποστήριξη του παιδαγωγικού έργου εκπαιδευτικών Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης», που πραγματοποιήθηκε στις 9, 10, 11 Μαΐου 2008 στην πόλη της Νάουσας.
Συμμετοχές σε διαγωνισμούς – Διακρίσεις
- Βραβείο για την κατασκευή του εκπαιδευτικού έργου με τίτλο «Παθητική ασφάλεια αυτοκινήτου μετά από πτώση στο νερό» το οποίο διακρίθηκε στην περιφερειακή έκθεση έργων του προγράμματος «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» το σχολικό έτος 2003 – 2004.
- Βραβείο για την κατασκευή του εκπαιδευτικού έργου με τίτλο «Ηλεκτρονική Εγκυκλοπαίδεια σε κινητά τηλέφωνα» το οποίο διακρίθηκε στην περιφερειακή έκθεση έργων του προγράμματος «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» το σχολικό έτος 2004 – 2005.
- 1ο Βραβείο με το 2ο ΓΕΛ Αρτέμιδος στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό τρισδιάστατης εκτύπωσης με κριτές «Ultimaker Education Challenge 2016».
- 2ο Βραβείο με το ΓΕΛ Σπάτων στο διαγωνισμό Hackathon (1-2 Απριλίου 2017) για την Ακεραιότητα στον Δημόσιο Τομέα που διοργανώθηκε από το ΟΟΣΑ, την Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και το ΕΕΛΛΑΚ.
- 1η θέση στο περιφερειακό διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής της περιφέρειας Αττικής, στην κατηγορία Δημοτικό, το σχολικό έτος 2016-2017.
- Συμμετοχή στο πρόγραμμα «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» με 13 έργα τα σχολικά έτη: 2003-2004, 2004-2005, 2005-2006.
- Εύφημος Μνείαγια την εκπαιδευτική δραστηριότητα με τίτλο “Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ” με την οποία συμμετείχα στο Διαγωνισμό Καλύτερης Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δραστηριότητας για Καθηγητές. Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από το Τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής στο πλαίσιο του έργου “The Pathway to Inquiry Based Science Teaching” (2012-2013).
- Συμμετοχή στο πρόγραμμα θαλάσσιας εκπαιδευτικής ρομποτικής «Hydrobot» του Ιδρύματος Ευγενίδου (2013-2014).
- Συμμετοχή στον διαγωνισμό «Οι 3 προκλήσεις για το τοπίο», στο συνέδριο E-CLIC, με την πρόταση «Αλλάζουμε το Αστικό Τοπίο της Αρτέμιδας» με το 1ο ΓΕΛ Αρτέμιδος (18/10/2014).
- Συμμετοχή σε όλους του διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής και στις 3 κατηγορίες: Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, τα σχολικά έτη: 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015, 2015-2016, 2016-2017.